Pretty smart, huh?

Jag gjorde köttfärssås för två dagar sen tror jag och så käkade jag potatisgratäng till det, det lsutade med att jag knappt fick i mig en fjärdedel av maten jag gjorde. Såå jag gjorde som vilken människa som helst, la i den resterande maten i två matlådor. Idag vart det är KLOCKREN köttfärsgratäng med potatis. GOTT! Det är ett hett tips till er hungriga människor där ute.

Du behöver alla ingredienser som man ska ha i en köttfärssås.

Jag använder:
500 g köttfärs
En burk krossade tomater
2 gula lökar (jag ääääälskar lök)
En liten burk skivade champinjoner
En halv burk majs (om ni tycker om det)

Bryn löken, ha sedan i köttfärsen och bryn den tills den har fått färg.
Häll i burken med krossade tomater och rör runt det så allting blandas, häll i champinjoner och majs.
Krydda efter behag, jag änvänder kött och grill krydda, oregano (mycket), salt och peppar.

Potatisgratängen!
Sätt ugnen på 225 grader
Jag köper en färdig, har inte plats i mitt kök för att göra en egen. :(
Du lägger bara i potatisgratängen i en ungsfast form, på med ost så att det täcker. 

Ät och bli PROPPMÄTT!

Efter någon dag tar du fram burkarna med det resterande av potatisgratängen och köttfärssåsen.
Lägg det i en ugnsfast form, på med lite grädde (om så önskas) Släng på lite kryddor, INTE FÖR MYCKET SALT! Det misstaget gjorde jag precis, på med ost sen tjofs in i ugnen! Låt den stå till osten har fått färg.

KLART! :D Komplicerad beskrivning, men jag försökte iallafall. ;)

Nu ska jag lägga mig ner och hålla om Markus, han är bakis idag. Skriver KANSKE mer sen, lovar ingenting.

Puss

Personer som hunnit kommentera före dig :)






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0