Surprised i'm sure.

Inte visste jag att det fortfarande var några som läste mig blogg. :) Som jag skrev i inlägget före, det är motivationen jag saknar i min viktnedgång. Jag är snart påväg att gå till kylen och käka upp den sista pizzan från igår. Way to go liksom.. Har suttit och funderat över motivation och skjuta upp saker, är expert på uttrcket: "Jag gör det senare", med tanke på att jag ALLTID skjuter upp saker. Samma med vikten nu kommer det bli. Tänkte precis tanken: "Jag ska bara äta upp den sista pizzan, sen ska jag börja ta promenader" Jag kommer ju inte göra det, det vet jag mycket väl själv. Men att ljuga för sig själv lite är väl ingen ovanlighet?


Jag fick en sådan klockren kommentar av Alex!
"Kör LCHF för jag tror att det kommer vara lättare för dig. Det kan vara skittufft att skippa kolhydrater de första dagarna men sen blir det bättre. Jag har själv väldigt svårt att äta GI för de jävla kolhyfraterna som är min stora svaghet (och din med!) är ju där och lockar även om de är av annan sort och faller jag snabbt tillbaka till chipspåsen... det är ju typ som om man skulle vara alkoholist och försöka sluta dricka med hjälp av folköl..."


Det är inte bara motivationen som lyser med sin frånvaro. Sen är det att man ska ta första steget till ett bättre liv! Det där första steget, sägs vara så enkelt men ack så svårt. Jag personligen försöker alltid medvetet eller omedvetet hitta undanflykter, t.ex "Nej, jag har inte råd med sådan mat" "Fan vad uttjatat det kommer bli med bara ägg och bacon till frukost", etc etc.

Jag känner mig själv alldeles för väl för att det här ska lyckas! :( Några tips?



Texten lyder: "Dance as if you just don't care"


Om det ändå var så enkelt..

Personer som hunnit kommentera före dig :)
Jag heter: Em

Jag började räkna kalorier, gick med i viktklubb på aftonbladet för sju månader sedan. Använde mig av det i kanske fem mån innan jag fått en hum om hur man räknade. Det viktiga är att du rör på dig mer än du stoppar i dig. Har idag gått ner 23 kg. Gäller att våga ta det där första steget. Jag rekomenderar viktklubb starkt. Du kan klara det.

2011-09-18 @ 14:06:42
Jag heter: grannen carro

Ut å gå med MIG på kvällarna så kanske jag pallar MIG ut också :)

2011-10-06 @ 04:14:02






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0