Min storebror och min älskade Nathalie.

Jag har tvekat många gånger om jag ska skriva ner det här eller inte. Enda sen första gästbloggs-inlägget på Melissas blogg har jag tänkt om jag kanske ska skriva om min bror som var dödfödd och min bästa kompis som tog sitt liv.

I min familj pratar vi inte om min bror, han skulle heta Robert om han levde idag. Jag kan inte ens tänka mig att jag har en änglabror, han skulle fyllt 24 nästa år om jag inte minns helt fel. Så fort jag nämner honom för mamma så försöker hon byta samtalsämne, det är för smärtsamt för henne att komma ihåg. Pappa är det ingen idé alls att nämna honom för, jag antar att han tycker att det är för smärtsamt.

Jag har mpnga gånger tänkt tanken, om jag och Robert hade kommit överens eller inte. Om han skulle bli kriminell eller kanske en väldigt bra student. Jag har alltid varit "the screw up" i familjen, det var alltid jag som hamnade i trubbel. Jag undrar så om Robert hade skyddat mig från allt ont eller om han bara hade retat mig. Jag har två storasystrar här på jorden och jag älskar dom innerligt. Jag bara undrar om det hade varit samma kärlek till Robert.

När jag pratade med min storasyster tidigare idag nämnde jag honom och hon sa att hon också har tänkt på Robert. Det visste jag faktiskt inte. Detta inlägg kanske kommer bli svårläst, det är för att jag gråter. Med tanke på att jag inte fick chansen att lära känna Robert så känns de inte lika hemskt att skriva om honom som det kommer bli att skriva om min bästa vän.

Nathalie lärde jag känna ordentligt när jag gick i 8:an. Jag skulle kunna skriva en hel bok om henne. Jag saknar henne så fruktansvärt mycket. Vi hade väldigt kul när vi umgicks, jag kommer ihåg en grej, det var en gång när vi var i Falun, vi stod vid några gungor, ni vet såna där som bara är plankor. Vi hängde oss över dom och gungade fram och tillbaka och bara skrattade. Det kanske låter som ett sjukt minne, men det är ett utav dom underbaraste jag har med henne. Ett annat jag har var när jag berättade för henne att jag hade blivit kär i henne, det enda hon gjorde var att ge mig en puss i pannan och efter det var vi helt plötsligt tillsammans.

Jag flyttade till ett behandlingshem i slutet av 2003, när det hände träffades jag och Nattha mindre, vi passade alltid på att smygträffas i Borlänge när jag väntade på tåget till antingen Ludvika eller Mora. En hel timme hade vi för oss själva, det var helt underbart, jag kände mig fri med henne, kunde vara mig själv med henne. Men någonting som verkligen krossade mig var att hon också bodde på ett behandlingshem, hon hade diagnosen borderline.

Sista gången jag träffade henne sa jag åt henne att lova mig att inte ta livet av sig. Hennes ord var: Det kan jag inte lova. Ett par veckor senare får jag beskedet att min älskade Nattha har tagit livet av sig. Hela min värld raserades. Jag slutade äta, min livslust försvann. Begravningen kändes inte ens sann, jag trodde inte på att min älskade Nattha låg i den vita kistan längst bort i rummet. Än idag förstår jag inte att hon är borta. Varje gång jag besöker hennes grav skäller jag ut henne för att hon försvann, jag sjunger för henne, gråter för henne. Jag saknar henne så mycket, hon kommer alltid att vara den vackraste och bästa vännen. 

Robert och Nathalie, ni är dom vackraste änglarna himlen har sett. Jag älskar er. <3

/ En ledsen och ensam Rosie.

Personer som hunnit kommentera före dig :)
Jag heter: Ammie

ÅÅÅÅÅ saknar natta minst lika mkt =( inte heel utan henne.. vi får träffas nån gång o prata lite minnen vännen <3



Puss

2009-12-06 @ 23:07:22
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Jag heter: nina

Ja vi får försöka ses :) har bara lite fullt upp nu innan jul och så :(

Hemskt att man ska få lov att förlora någon som varit nära, jag har hittills inte varit med om det som tur är, men jag kan inte ens tänka mig hur smärtsamt det är att förlora någon.

Dom finns iallafall där uppe och tittar ner och kollar hur allt är:)

jag tror din bror finns där och skyddar dig, jag tror att allt jobbigt som har hänt har en mening på nåt sätt. det kanske inte är uppenbart nu bara men en dag så kanske du förstår alltid på ett annat sätt :)

kramar

2009-12-07 @ 14:39:56
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Jag heter: Sabina

Aww :/ Krama! Ingen så nära mig har dött nångång men jag kan bara tänka mig hur det skulle kännas om min syster eller Mattias dog. Då skulle nog jag också vilja dö..



Anledningen till min bloggtorka är att jag vill starta en nyhetsblogg men jag har inte råd att be nån fixa designen än .S

2009-12-08 @ 07:13:36
URL: http://faile.blogg.se/
Jag heter: Jenny - mamma till underbara Vilda

Jag kan inte ens förstå din smärta. Fy vad det måste vara jobbigt för dig. Tack för att du delade med dig, önskar att det fanns något jag kunde göra men det finns det säkert inte. Ingenting kan ju få din älskade vän tillbaka. Inte heller din bror tillbaka. Men jag kan berätta att jag också har en änglabror. Han dog minst 15 år innan jag föddes, men ändå. Ingen pratar om honom och jag får aldrig veta. Vem var han? Han dog strax efter förlossningen.



Ta hand om dig.

2009-12-08 @ 11:34:28
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Jag heter: Sara

Så fint du beskriver din kärlek och saknad av din änglabror och bästa vän. Jag förlorade min bästa vän för tre år sedan, och även om smärtan inte längre är lika stor så är saknaden påtaglig..

Värme och ljus

2009-12-08 @ 11:54:47
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0