Sabrina the teenage witch vs Charmed.

Sabrina har jag kollat på enda sen jag var tolv.
Jag har sett alla avsnitt, men det är fortfarande lika roligt. :p Varje gång jag är arg eller bara irriterad blir det alltid att avsnitt av Sabrina, om datan är ledig vill säga. Nu ska ni inte tro att Sabrina är min favoritserie för det är den INTE! Charmed kommer aldrig kunna ta den platsen i mitt hjärta. Två Triquetra-tatueringar säger la en hel del? ;)

Charmed däremot har jag kollat på sen 1999 då den kom ut i Sverige. Jag har älskat det från första avsnittet som kom ut.
Det har räddat livet på mig många gånger. När jag bodde på ett behandlingshem för några år sen pga självdestruktivitet (så slipper ni fråga) Jo, iallafall när jag mådde dåligt pch inte orkade mer så satte jag igång ett avsnitt av Charmed och det fick mig alltid på andra tankar. Systrarna har räddat mitt liv. Tack!


Både Sabrina och Charmed handlar ju om Häxkonst, Sabrina är en oseriös del av den och Charmed är en seriös.

Sabrina är en förvirrad tonåring som fortfarande går i highschool, bor med sina fastrar Hilda och Zelda och deras katt Salem. Hon kämpar med att få sin häx-licens och fortfarande få bra betyg i skolan med alla saker som går snett med hennes magi så skrattar man kan jag lova. :p

Charmed handlar om, 3 systrar som bekämpar demoner (on a daily basis), men hinner fortfarande med sina vardagsproblem och sysslor. Humor är en stor del här, Aaron Spelling lyckades verkligen igen!

Ja, jag VET att jag suger på att förklara saker, men kolla på Charmed  oh Sabrina istället, ni kommer inte att bli besvikna. :D




Sabrina, Hilda och Zelda Spellman och Salem Saberhagen. ;)


Mina älskade Prue, Paige, Piper och Phoebe Halliwell. <3


NU har jag skrivit ett blogginlägg Markus, nöjd? ;)

Personer som hunnit kommentera före dig :)
Jag heter: Micka

Ja jag tycker faktiskt att du börjar bli dålig på att skriva blogg nu rosie gumman, nu när jag börjat läsa rejält här :D :p Så SKRIV SKRIV & SKRIV ! :D

Puss ! <3

2009-04-22 @ 01:34:09
URL: http://meeela.blogg.se/
Jag heter: jutta

2 skitbra serier sätt dom flesta avsnitten tror jag :p

2009-04-24 @ 01:25:34
Jag heter: Emmy

Jag har precis köpt hela förhäxad boxen jag älskar verkligen den serien, det väcker verkligen barndomsminnen!

2009-04-28 @ 02:27:24
URL: http://lillyflorence.blogg.se/






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0