Headache that goes to hospital with panic.

Huvudvärken jag hade igår går knappt att beskriva.
Trodde att det skulle bli bättre av att få i mig lite mat och ta det lugnt.
Fast jag vet nog inte vad ordet lugnt betyder. Måste nog lära mig innebörden med det.

Jag satt och ringde på jobbet, ingen svarade och dom som faktiskt svarade slängde bara på luren i örat på mig. Huvudet bara dunkade och dunkade. Jag försökte koncentrera mig på att ringa och avsluta kontakterna som hade lagt på. Till slut gick det inte. Allting började snurra. Min tanke var, nu svmmar jag. Så jag ställde mig upp med den kraften jag hade kvar. Stapplade mig fram till chefen och sa att jag inte pallade mer.

När jag gick ut från jobbet så fick jag sån
panikångest. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Huvudet bara dunkade och dunkade. Jag såg knappt vart jag gick. Efter en stund tog jag upp mobilen och slog numret till pappa. När jag hörde hans röst bröt jag ihop totalt. Det enda jag kommer ihåg från det samtalet var typ haffa en taxi, det är inte så farligt, det kommer gå bra gumman.
Mycket riktigt jag haffade en taxi och åkte till St Görans. Satt och grät i taxin, chauffören kollade konstigt på mig när jag skulle dra mitt kort och skriva på kvittot. Det vart bara värre när jag kom in på akuten och skulle skriva in mig. Kvinnan i luckan kollade bara på mig och såg medlidande ut.. Jag gjorde allt i min makt för att inte fortsätta gråta, men det bara rann hejdlöst. Jag fattar inte hur hon kunde uppfatta allting som jag sa.. Efter ett tag så fick jag komma in i själva akutlokalen eller hur jag ska förklara. Dom satte mig på en säng och tog blodtryck och kollade om jag hade feber. Det var helt normalt. Till slut så kunde jag inte sitta längre. Jag la mig ner och ville skrika pga värken. Efter en en halvtimme ungefär så kom samma sköterska med en filt. Och efter ännu en till halvtimme så kommer det en annan sköterska och kör i mig i ett rum. När jag fick se väggarna så kände jag att paniken var påväg. Markus hjälpte mig igenom det här kan jag säga. Han bara skrev sms på sms på sms för att lugna mig. Det hjälpte. Markus jag kan inte ens förklara hur tacksam jag är över det. <3

Efter ett tag kom läkaren och babblade och frågade.. Jag hörde knappt vad hon sa men tror att hon frågade hur jag kände mig. Ja, jag grät som ett barn, jag skakade som en brylépudding och såg livrädd ut.. Jag tror att hon fick svar på frågan.. Höll på och skrev i sina papper och undersökte mig.. Efter en stund gick hon.. Typ 20 minuter senare eller om det var mer kommer nästa sköterska in och ska sticka mig i fingret.. Jag lika fjantig som vanligt börjar grina och dra till mig fingret. Men det gick bättre den här gången faktiskt.. Efter det fick jag tabletter.. Dom skule jag inte ha tagit. Efter ett tag började min mage värka istället. Och jag mådde illa. Som tur var så spydde jag inte.. Läkaren kom in efter en timme igen och säger att jag kan åka hem.. Men har skrivit ut Stesolid till mig. För er som inte vet vad det är så är det muskelavslappnande.. Det var det enda om fungerade. Jag har fått sova hela natten och ioförsig jag har huvudvärk nu också. Men det är bara att vila.. Orkar inte läsa igenom hela inlägget nu.. Måste sova..

Lägger in en bild från när jag låg på en bår. Precis såhär mådde jag igår.



Personer som hunnit kommentera före dig :)
Jag heter: Nina

Men shit va jobbigt! :(

Stackare!

Hoppas verkligen huvudvärken försvinner snart!

skickar krya på dig kramar :)

Puss

2008-10-08 @ 20:27:20
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Jag heter: marlene

usch gumman vad jobbigt, hoppas det blir bättre snart:( krya på dig

2008-10-09 @ 09:26:37
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Jag heter: Sagah

gumman :( <3<3<3

2008-10-09 @ 12:28:09
Jag heter: Persson

klart att jag skrev :P, du vet ju att de bara är att höra av sig om de är nåt ^^ <3<3

2008-10-09 @ 12:40:11
URL: http://mpersson.blogg.se/
Jag heter: Stefan

Kunde jag trolla skulle jag trollat bort din huvudvärk innan du åkte till akuten. och trolla mig till Stockholm och lämna en dubbelgångare här nere. ^^, puss <3

2008-10-09 @ 22:42:25






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0