Explanation.

Fade ville att jag skulle berätta varför jag hatar soc. JO det är såhär! För att jag ska få pengar av dom så måste jag ha en sysselsättning om dagarna. Det är inget som helst problem för mig. MEN det stora problemet är att jag har absolut ingenstans att bo. Jag känner mig som en parasit! Mamma kan jag inte bo hos, hon har knappt råd att leva själv, så det är en självklarhet att det inte går. Markus föräldrar har heller inte råd med mig boende där. Im så fucking screwed! Som ni vet så fick jag ett erbjudande på en lägenhet igår. Nu säger soc att dom anser att jag inte sitter i en nödsituation så dom tänker typ avvakta med det! JAG HAR INGENSTANS ATT TA VÄGEN! Menar dom jävlarna att jag ska bo i en snöhög eller? Jag frågade min socialsekreterare vad han ansåg var en nödsituation.

Såhär lät konversationen mellan oss.
Han - Jaa, om det var ett barn med i bilden så hade det blivit klassat dom en nödsituation.
Jag - Jag har ingenstans att ta vägen! Jag måste alltså bli med barn för att jag ska vara värdig att få hjälp?
Han - *skrattar* Jaha, så du menar att du ska sätta ett barn till världen pga att du behöver socialbidrag?
Jag - Nej, absolut inte! Men det låter fan så på er.
Han - Skulle du göra det skulle vi vara tvunga att placera det barnet i ett fosterhem.
Jag - JA DET ÄR JU DET NI ÄR BÄST PÅ!
Han - Hur kan du tro det?
Jag - Jag har själv varit ett sånt barn!

Då vart fanskapet tyst! Håller på och försöker ringa honom nu, men inget svar. Han sitter väl på kafferast eller nåt och skiter fullständingt hur det gör för alla som behöver hans hjälp!

Förstår ni nu varför jag hatar soc?

Personer som hunnit kommentera före dig :)
Jag heter: Fade

Aj aj... :((((((

2009-02-04 @ 14:38:17
URL: http://www.fejdan.com
Jag heter: Mamma Melissa

Riktigt illa! Soc skall hjälpa inte skjälpa... usch, riktigt pissig attityd!

2009-02-04 @ 15:02:12
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Jag heter: Markus

Det finns folk för allt, och soc gubbarna är inte av den bättre typen tyvärr :/, men efter det som d förklarade för mig, men sysselsättning, ekonomi och allt det där, så kommer det säkert bli beviljat, men då måste vi hålla mig skriven här hemma, så det bara är du som är skriven på lägenheten, annars kommer det nog inte att gå igenom :( Som sagt, får du det så kom ihåg att ansöka om ett möbelbidrag, man kan tydligen få en rätt duktigt summa till möbler :D

Jag saknar dig! och hoppas den här kommentaren vart lång nog hehe :P <3<3<3

2009-02-04 @ 16:18:43
URL: http://mpersson.blogg.se/
Jag heter: marlene

synd att inte du hade min gamla soc tant, hon har slutat... det står faktiskt i sociallagen att varje männsika har rätt till eget boende m,m å soc har skyldighet att hjälpa dig, annars kan du överklaga å till hägre chefer å funkar inte det så kan du prata med politiker, eller göra en JO anmälan. jag håller på å läser om sånt där nu å sen e min farbror insatt i dom där lagarna så tjata mer å hota dom lite;D någongång ger dom sig. kram

2009-02-04 @ 19:24:36
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Jag heter: Maria Johansson

Då skulle vi vara tvugna att sätta det barnet i foster hem!! Är han helt dum i huwet eller??:O Varför i helvete då för? Det skulle väl vara ditt barn oavsett om du har någonstanns att bo eller inte. Då skulle ju han ha hjälpt er att få bostad båda två. Och inte få er att må ännu sämre. Men det är ju det de är bäst på! fy fan. De skiter i hur man mår psykist huvudsaken de gör sitt jobb de kan ta ifrån en allt bara det får göra sitt jobb som om de hade provotions lön å får mer betalt ju fler de förstör för.!

2009-02-07 @ 02:16:16
URL: http://eelsewhere.bloggspace.se/
Jag heter: Micka

Fy faan. IDIOTER hela jävla bunten !

2009-02-08 @ 23:48:40
URL: http://meeela.blogg.se/






Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0